Yazılımı Desnet verdi, Eurovision ’cep’ten de izlendi (27 Mayıs 2008 – Hürriyet)

Ceyhun KUBURLU

Eurovision Şarkı Yarışması’nın son iki yıldır mobil iletişim altyapısını hazırlayan Desnet Yazılım, milyonlarca içeriği Bluetooth ile izleyicilerin cep telefonlarına yolladı.

BU yıl Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da düzenlenen Eurovision Şarkı Yarışması’nın mobil iletişim altyapısını bir Türk firması kurdu. Özellikle cep telefonlarındaki Bluetooth teknolojisini kullanarak Avrupa’daki yüz binlerce kişiye Eurovision 2008 ile ilgili mesajlar gönderildi. Geçtiğimiz yıl dünyaca ünlü şirketlerin arasından sıyrılıp Eurovision 2007’nin de mobil iletişim alt yapısında görev alan Desnet Yazılım, 2007 yılında 1 milyon 250 bin kişiye 5 milyon mesaj gönderdi. Şirketin Genel Müdürü Ömer Ekinci, “Salondaki izleyicilerin ve Avrupa ülkesindeki yüz binlerce kişinin Eurovision heyecanına kapılması için elimizden geleni yaptık. Euro 2008 için de bazı girişimlerimiz oldu. Ancak bu konuda biraz geç davrandık” dedi.

4 yıllık anlaşma

Eurovision tarafından 2007 yılındaki ihaleyi kazanarak 4 yıllık bir anlaşma sağlandığını söyleyen Ekinci, şu bilgileri verdi: “Eurovision’nun yenilenen içeriği teknolojiyle bir bütünlük kazanmaya başladı. Bu nedenle 2007 yılında bir ihale düzenlendi. İhale boyunca 10 firma ile çekiştik. Ancak daha önce yaptığımız işler nedeniyle bizi bu iş için uygun buldular. 4 yıl boyunca Eurovision izleyicilerine Bluetooth ile içerik gönderimi yapacağız. Geçtiğimiz yıl yaptığımız çalışmaları çok beğendiler. 1 milyon 250 bin izleyene 5 milyon içerik gönderdik.”

21 ülkeye mesaj

Ömer Ekinci, izleyicilerin cep telefonlarındaki Bluetooth özelliğini kullanarak birçok içeriğe erişebildiğini belirterek şöyle konuştu: “Eurovision’un heyecanını izleyicilerde canlı tutmak için çalışıyoruz. Cep telefonlarına gönderilen içeriklerde sanatçıların sahne performansları, şarkıların demoları, resimleri, program akışı gibi yenilikler bulunuyor. 21 Avrupa ülkesinde yapılan çalışmalarla bu yıl da milyonlarca mesaj gönderildi.”

Euro 2008 hedefi

Bluetooth sisteminin bugün birçok sosyal aktivitede kullanıldığını ifade eden Desnet Pazarlama Müdürü Yunus Emre Şen ise, şunları söyledi: “Avrupa ülkelerinde Bluetooth sistemi birçok aktivitede kullanılıyor. Spor, konferans, sergi ve alışveriş merkezleri gibi birçok noktada insanlar Bluetooth sistemini kullanıyor. Eurovision’da ilk defa biz kullandık. Euro 2008 için de bazı girişimlerimiz oldu. Stadyumdaki izleyicilere gol görüntüleri, fotoğraf kareleri, maç programları gibi bir çok alanda hem eğlendirecek hem bilgilendirecek içerik üzerinde çalıştık. Ancak burada bazı standartlara takıldık.”

Turistin telefonuna taksi ücreti gidecek

DESNET Yazılım Genel Müdürü Ömer Ekinci, yeni çalışmaları hakkında da bilgi vererek şöyle konuştu: “Türkiye’de birçok önemli şirket ile çalışmalar yaptık. Son olarak İstanbul Deniz Otobüsleri’yle (İDO) ilgili bilgileri Bluetooth ile müşterilerin cep telefonlarına ulaştıracağız. Bunun yanı sıra Kültür Bakanlığı ile beraber bir çalışma yapacağız. Özellikle yabancı turistler üzerine yoğunlaşacağımız bu çalışmada yol bilgisi, taksi ücretleri gibi ihtiyaç duyulan şeyleri cep telefonlarına gönderimini sağlayacağız.”

’Cep’te Bluetooth kullanma oranı yüzde 10

TÜRKİYE’de Bluetooth kullanım oranının hala düşük olduğunu söyleyen Ömer Ekinci, “Cep telefonu kullanıcılarının yüzde 10’u bu özelliği kullanıyor. Bluetooth pazarlama aracı olarak ABD’de çok yaygın kullanılıyor. Türkiye’de ise alışveriş merkezleri çok en uygun yerler” dedi